Huonekalujen laatu

Huonekalujen laatu ja asiakaspalvelu / Ikea

  • Ostin Ikeasti kokomäntyisen kalusteen. Nämä ovat juuri niitä juttuja joita Ikeasta kannattaa ostaa. He ovat ratkaisseet täydellisesti sen, miten valmistetaan edullisesti puukaluste, joka on edullista kuljettaa ensin kauppaan ja sitten kotiin. Helat ovat autoteollisuuslaatua ja käyttöohjeet järjettömän hyvät. Täydellistä.

Vaan kuinkas sitten kävikään?

Kun lipasto oli valmiiksi kasattu, huomasin että siinä onkin pieni halkeama ovessa. Männystä oli lähtenyt lastu.

Mitä tapahtuu tässä vaiheessa asiakkaan mielessä? Ensimmäinen pelko on se, että tuotteen toimittanut yritys ei hoida reklamaatiota oikein.

  • en kai mä nyt #¤”&¤#na joudu roudaan tätä juuri kasaamaani lipastoa takaisin sinne Tampereen Ikeaan?
  • menetänkö siis sen oman työajan, joka meni kasaamiseen
  • menetänkö sen ajan, mikä meni tuotteen hakemiseen ja valitsemiseen
  • miten paljon lisäriesaa ja ajanhukkaa tästä tulee
  • hemmetti jos ne ei hoida tätä asiaa kunnolla, sitten mun suosikkikauppa pettää mun luottamuksen
  • miten paljon tässä menee nyt sitten aikaa “hukkaan”

No, ensimmäinen vaihe on itse reklamaation teko. Siinä yritys voi tehdä uuden virheen. Jos reklamointi on vaikeaa, asiakasta alkaa “#¤&¤%”ttaa lisää.

Ikea suoriutu tästä loistavasti. Reklamaation pystyi tekeen helposti, vaikkakin jouduin näpyttämään melko pitkät litaniat koodeja sinne webiin.

  • mä olin loggautunut ikea asiakaskorttiin eri emaililla, siinä oli joku källi sisäänkirjautumisessa
  • reklamaatioon pysty laittaan kuvat tilanteesta

Mitä tapahtuu sitten?

  • ensimmäinen reaktio Ikeasta tuli sutjakasti pahoitteluineen! (usein unohtuu suomalaisilta se pahoittelu)
  • sitten ne lähetti lounaskupongit (näähän ei maksa niille mitään kun niillä on oma ravintola) (ja veikkaan että näistä jää käyttämättä suurin osa)
  • eli asiakkaalle tuli fiilis, että jees, mua on kuunneltu ja hyvitetty
  • itse ovi lähti kyselyyn ja tuli melko nopeasti noin viikossa parissa – asiakas eli minä siis tiesin, että niillä on prosessi alkanut ja että jotain varmaan tulee tapahtumaan
  • en joutunut roudaamaan mitään minnekään, hain vain oven postista (no se tuli tavallaan väärään postiin, koska lipasto oli mökillä)

Lopputulos ja arvosana

Ikea sai reklamaation hoidosta 5/5 tähteä!

  • reklamaation teko oli helppoa, ainakin kohtuu helppoa, kai ne kuitin datat on pakko sinne kirjoittaa
  • hyvitys ja pahoittelu tuli heti
  • itse asia järjestyi noin viikossa kahdessa

Pisteet Ikealle! 🙂

Jaa Jukola7:aa myös kavereille

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!